dimarts, 6 de març del 2007

Angunia per la COPE


Tenia pràcticament enllestit un post amb una carregada sobre els dèbils pronunciaments de bona part dels bisbes catalans sobre la COPE, comentant la nota que va fer la setmana passada Església Plural que em va semblava excessivament dura, tot i que em volia afegir a demanar que la crítica episcopal vagi més enllà de recordar que la cadena episcopal té un ideari digne de les Germanes de la Caritat Vedruna com va repetint l’arquebisbe Martínez Sistach després que el comitè executiu de la Conferència Episcopal (Blázquez, Cañizares, Rouco, Amigo, Sistach, Osoro i Martínez Camino)beneís la renovació fins al 2008 de les estrelles de la cadena. Però quan pràcticament l’havia acabat ho he deixat córrer. Ja no recordo quants anys fa que s’arrossega el tema de la COPE. Però si amb tot el que ha passat i les queixes que hi ha hagut, els bisbes catalans no han fet cap exigència clara ni cap ultimàtum perquè se solucioni aquest problema, tampoc crec que ho facin ara. Suposo que les seves raons deuen tenir. Per tant, un post argumentant de nou contra la COPE és fer-vos perdre el temps. Tot i que si realment els bisbes catalans no poden fer res per aturar el despropòsit, almenys una denúncia profètica contundent ens reconfortaria. I si no ho fan, ens haurien d’explicar perquè. Quan veig el mític fotograma de Buñuel a “Un chien andalou”, per molt que l’hagin repetit mil vegades, sempre em ve una angunia que em fa girar la vista. Et puja des de l’estómac. És el més semblant a escoltar la COPE. Ens ho mereixem?

7 comentaris:

Cris Ruano ha dit...

No. Crec que no ens ho mereixem. Com pot ser que l'Església estigui darrera d'una organització que sols traspúa odi? No està cridada a l'amor i el servei?
Hi ha coses que mai m'entraran al cap...

Pauper maestus ha dit...

http://www.larazon.es/noticias/noti_rel26196.htm

La Iglesia católica se reencuentra con los fieles «a golpe de blog»

Laicos y obispos recurren a las bitácoras para estar al día y comentar la actualidad eclesial

José R. Navarro Pareja

Madrid- Un cardenal, un obispo, algunos sacerdotes y religiosos y numerosos laicos. La presencia de los católicos en los blogs es cada vez más numerosa. De hecho, para el periodista norteamericano John Allen -hasta hace unos meses corresponsal en Roma del National Catholic Register-, el fenómeno es una de las diez «tendencias» que están suponiendo algunos cambios en la Iglesia católica de después del Concilio Vaticano II. Frente al tiempo en que el clero tuvo una «especie de monopolio sobre la catequesis y la formación de la fe», Allen vislumbra que hoy, desde «un Starbucks y con un ordenador portátil, cualquiera puede ser su propio editor». Así, sostiene que «si los obispos quieren que se les escuche, tiene que ser más bien a golpe de blog que desde el púlpito».
De momento, el único cardenal que ha recogido el reto de Allen y se ha animado a hacer presentes en la red sus andanzas y pensamientos es el arzobispo de Boston, Sean O’Malley. En un primer momento sus aportaciones eran casi diarias, pero el cardenalato no exime de las tiranías a la que se enfrenta un blogger: el cansancio y la escasez de temas. Desde hace unos meses, los escritos de O’Malley tienen carácter semanal. Eso sí, su extensión y el amplio acompañamiento de fotografías permiten seguir, casi paso a paso, la actividad del cardenal.
El émulo hispano de O’Malley es monseñor Jaume Traserra, obispo de Solsona, que desde el 22 de febrero también ofrece su blog en dos versiones: catalana y castellana. Aunque todas las diócesis españolas tienen página web, Traserra es el único prelado que se ha lanzado a compartir sus pensamientos a través de un blog.
Sin jerarquías
Pero la auténtica revolución que plantea esta herramienta de internet es que no distingue de jerarquías. Si cualquier ciudadano puede competir en igualdad de condiciones con el más experimentado periodista, de igual manera los laicos, e incluso los autores anónimos, pueden suscitar más interés que blogs de obispos o cardenales.
Es el caso de La cigüeña de la Torre, el blog editado por Francisco José Fernández de la Cigoña, que se autodefine como «un laico de sesenta y seis años que está encantado con su Iglesia y cabreado con algunos individuos de su Iglesia». Casi con toda seguridad es el blog católico más leído de España, pues con apenas un año de funcionamiento está a punto de superar el millón de visitas. Una cifra nada desdeñable si tenemos en cuenta que la web de la Conferencia Episcopal tuvo el año pasado dos millones de visitantes. Con un estilo mordaz y directo, De la Cigoña no duda en realizar su particular valoración de la vida de la Iglesia «con contento de unos e indignación de otros». El blog se aloja, junto con otros cuarenta y ocho, en la web de Religión Digital, que dirige el periodista José Manuel Vidal.
«De bello pallico» es otra de las sorpresas de la red. Escrito con el seudónimo de Prudentius, la verdadera identidad del autor es uno de los secretos mejor guardados de la blogosfera. Igual de críptico se muestra su lenguaje, entreverado de referencias y nombres latinos. Editado desde Barcelona, su principal objetivo se centra en la denuncia de los abusos de los sectores más nacionalistas de la Iglesia catalana.

Jordi Morrós Ribera ha dit...

Quin afany més absurd penjar posts que no tenen res a veure amb el que es comenta!
El senyor Pauper Maestus té el mateix estil que els polítics del PP pendents només d'armar la bronca a tort i a dret.
Quina creu Déu meu!

Anònim ha dit...

La nostra jerarquia, quan ara encara no ha fet, difícilment farà res. Ni el fet que molts cristians no posem la creueta a la declaració de renda no els motiva. Potser perquè l'estat els dóna igualment els diners per una altra banda?
El bisbe de Girona va donar suport a una declaració del consell pastoral i em sembla que és l'únic que ha fet alguna cosa.

Anònim ha dit...

La nostra jerarquia, quan ara encara no ha fet, difícilment farà res. Ni el fet que molts cristians no posem la creueta a la declaració de renda no els motiva. Potser perquè l'estat els dóna igualment els diners per una altra banda?
El bisbe de Girona va donar suport a una declaració del consell pastoral i em sembla que és l'únic que ha fet alguna cosa.

Anònim ha dit...

alguns diuen que "DEBELLOPÚBICO" està editat desde MATARÓ

Anònim ha dit...

No sé si està editat des de Mataró o des de Orejilla del Sordete. Quina importància té? El comentari podria entendre's com que es preten desencadenar una caça de bruixes i en això estic completament en contra. Que cadascú digui el que vulgui. 'Ladran, luego cabalgamos'. Crec que és molt saludable conéixer les opinions dels que discrepen, perquè ens ajudarà a canviar el que s'hagi de canviar i a afirmar-nos en el que convingui. Només conéixer les opinions del que són de la nostra corda ens pot allunyar de la realitat. Salutacions cordials.