dimecres, 11 de febrer del 2009

Els miracles de Lourdes

Esperant el tren a l’Estació de Sants per anar a Tarragona em va fer dubtar veure anunciat el tren a Terrassa i el tren a Vic. Però al final vaig pensar que ja anava ben encarrilat.

El cas és que a Vilanova i la Geltrú va pujar una senyora i va seure al costat de la que tenia al davant. A la nouvinguda li va cridar l’atenció la revista que llegia l’altra sobre no vaig entendre què de medicina naturalista i allò va donar peu a una conversa que aviat va ser més interessant d’escoltar que la lectura del diari. A raig, algunes frases: “Si hi ha una cosa que tinc clara en la vida és que no puc estar malalta. El Creador no ens va posar aquí per això”. “La curació surt d’un mateix. Jo com a terapeuta olística obro una ruta”. “-Sóc una ànima viatgera. –Si, ja es nota. [Recordo que estàvem al tren]”. “-Estrella, un nom bonic. El nom que escull la mare és el que correspon a l’ànima. - Bé, en realitat em dic Concepció. –Ah. –Però em faig dir Estrella perquè considero que la missió per la qual em van posar aquest nom ja l’he realitzada. Ja he concebut [Alerta, doncs, les Conxites!]”. “Doncs aquest mes hi ha una celebració a Premià que estaran tota la nit treballant amb la lluna plena”. Etcètera.

El cas és que posats a creure coses, se’m fa més pausible creure en la protecció de la Mare de Déu de Lourdes, com en aquesta parròquia de l’Argentina.



Bé, diguem-ho d’una altra manera. Una certa mala premsa que han acumulats els miracles i les aparicions té la seva motivació. Però a vegades hem volgut matar tot el que és gras. I la religiositat popular que deixi d’assumir el cristianisme, deixarà de ser cristiana, però no deixarà de ser religiositat i s’encarrilarà cap a altres vies, ni que siguin tan il·lustrades com la lluna plena de Premià.

Doncs això, que posats a ser il·lustrats em quedo amb Lourdes. Avui fa 150 de la primera aparició i en aquest temps ha donat obres avui ben vives Catalunya com la Hospitalitat de la Mare de Déu de Lourdes. Mireu les fotos de la web on es veu que fan els voluntaris de l’Hospitalitat i no cal explicar res més.