dimarts, 21 de novembre del 2006

No news, good news

Sembla que gràcies a Déu no tindrem notícies de la instrucció pastoral sobre la unitat d’Espanya, almenys fins al març. Avui una bona informació de l’Oriol Domingo a La Vanguardia explica que els bisbes han arribat a la plenària d’aquesta setmana sense tenir l’esborrany del document, i això fa molt difícil que s’aprovi en aquesta reunió. Si la oposició al document no s’aconsegueix que sigui ideològica, la via del procediment és una tàctica que eclesiàsticament acostuma a donar bons resultats. També El País i El Periódico donen per fet que Blázquez aconseguirà ajornar la possible aprovació del text fins a la plenària del març. Fins i tot s’especula que la polèmica referència a la unitat d’Espanya com a bé moral ha caigut del text, un consol relatiu ja que un document sobre la situació social i política d’Espanya signat pels bisbes que tenim en aquest moment pot ser per apretar a córrer.

La polèmica ha deixat en un segon pla el discurs d’obertura de la plenària del president Ricardo Blázquez, precisament perquè no era un discurs polèmic, centrat en recordar els eixos centrals dels missatges de Benet XVI en el seu viatge a València. També s’ha de destacar la part dedicada a l’acord de finançament entre l’Església i el Govern. Tot i que no comparteixo que sigui un model òptim, no havia vist mai una justificació tant sensata com la que fa Blázquez del perquè l’Església també té dret a rebre diners públics. No hi ha res millor que tenir bisbes que quan volen explicar una cosa, se’ls entengui. Llàstima d’aquella veu que té...

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Bons consells sobre com intervenir en un debat, Jordi! També valen per a una conferència, una classe, una taula rodona... En fi, que un "profe professional" està del tot d'acord.
Joaquim

Pauper maestus ha dit...

La CEE aprueba una instrucción pastoral que recoge orientaciones morales sobre la situación actual de España

La Asamblea Plenaria de la Conferencia Episcopal Española (CEE) ha aprobado la Instrucción Pastoral Orientaciones morales ante la situación actual de España. El texto ha sido votado por 73 obispo y aprobado por mayoría cualificada, con 63 votos a favor, 6 votos en contra, 3 abstenciones y 1 voto nulo. El documento consta de introducción, conclusión y tres capítulos. El primer capítulo titulado “Una situación nueva: fuerte oleada de laicismo”, describe la situación actual y se analizan sus causas. “Responsabilidad de la Iglesia y de los cristianos” es el segundo capítulo que realiza una llamada a superar la desesperanza, el enfrentamiento y el sometimiento y a anunciar el gran “sí” de Dios a la Humanidad en Jesucristo y el tercer y último, “Responsabilidad de la Iglesia y de los cristianos y Discernimiento y orientaciones morales” propone un reforzamiento de la identidad católica para llevar a cabo cualquier acción en la sociedad y se anima explícitamente a los católicos a vivir la caridad social para el fortalecimiento moral de la vida pública. Además, en este último capítulo se analizan cuestiones como la relación entre la Iglesia y sociedad civil, la democracia y la moral, el servicio al bien común, el respeto y la protección de la libertad religiosa, el terrorismo, los nacionalismos y sus exigencias morales, y el ejercicio de la caridad.

23-11-2006



Esta información será ampliada en la rueda de prensa que se celebrará mañana día 24 de noviembre a las 12,30 horas en la Casa de la Iglesia, con el objetivo de informar de los trabajos que la Asamblea Plenaria ha venido desarrollando durante esta semana. En próximas fechas se realizará una presentación de la Instrucción Pastoral recién aprobada.